Wednesday 14 September 2011

Pogreške su (ali ne od mene): Glava 1

Carol Tavris i Elliot Aronson
Pola stoljeća prije, mladi socijalni psiholog po imenu Leon Festinger i dva suradnika infiltrirali skupinu ljudi koji su vjerovali u svijetu će na kraju na 21. prosinca. Oni su htjeli znati što će se dogoditi u grupu when (nadali su se!) proročanstvo nije uspjelo. Grupe vođa, kojima istraživači nazivaju marijanska Keech, je obećao da vjernici će biti pokupljeno od strane leteći tanjur i uzdignut na sigurnost u ponoć je 20. prosinca. Mnogi joj sljedbenika daju otkaz, dali daleko iz svojih domova, i raspršili svoju štednju, čeka za kraj. Tko treba novac u svemiru? Drugi čekao u strahu ili ostavka u svojim domovima. (Gospođa Keech vlastiti muž, jednom nevjernik, otišao u krevet rano i spavao čvrsto preko noći, kao svoju ženu i svoje sljedbenike molio u dnevnom boravku.) Festinger napravio svoje predviđanje: Vjernici, koji nije napravio snažnu predanost proročanstvo - koji je čekala kraj svijeta sami u kući, nadajući se da oni neće umrijeti u ponoć - bilo tiho gube vjeru u Gospođa Keech. Ali onima koji su poklonili svoje posjede te su čekali sa drugima za svemirski brod će povećati svoje uvjerenje u njezinu mističnom sposobnosti. U stvari, oni sada učiniti sve kako bi dobili druge da im se pridruže.
U ponoć, bez znakova svemirski brod u dvorište, grupa osjetio malo nervozan. Za 2 sati, oni su uzimajući ozbiljno zabrinuti. U 04:45, gospođa Keech imali novu viziju: svijet je bio pošteđen, rekla je ona, zbog impresivne vjere svog malog benda. I moćni je riječ Božja, rekla joj sljedbenika, i svojom riječju vi ste spašeni - za iz usta smrti vi ste bili isporučeni i niti u jednom trenutku nije bilo takve snage odriješeno na Zemlji. Nije od početka vremena po ovoj Zemlji došlo je takva sila Dobra i svijetla kao i sada poplave ovu sobu.
Grupe raspoloženje pomaknuo se od ocaja do veselja. Mnoge skupine članova, koji se nije osjetio potrebu širiti prije prosinca 21 počeo pozivajući novinare prijaviti čudo, a ubrzo su se na ulicama, buttonholing prolaznika, pokušavajući ih pretvoriti. Mrs. Keech prognozu nije uspjela, no ne Leona Festinger's.
---
Motor koji pokreće samoopravdanja, energija koja proizvodi potrebu da se opravda naše akcije i odluke - pogotovo one pogrešne - je neugodan osjećaj koji se zove Festinger kognitivne disonance. Kognitivna disonanca je stanje napetosti koji se javlja kad osoba ima dvije spoznaje (ideje, stavovi, uvjerenja, mišljenja) koje su psihološki nedosljedne, kao što su pušenje je glupa stvar za učiniti, jer to može ubiti i mene i ja sam dim dva pakiranja na dan . Disonanca proizvodi duševne nelagode, u rasponu od maloljetnika do duboke bolima muke, ljudi ne odmaraju lako dok ne pronađu način da ga smanjiti. U ovom primjeru, na najizravniji način pušač smanjenja disonance jest odvikavanje. Ali ako ona je pokušala prestati i uspjelo, sada je potrebno smanjiti disonancu sama uvjeriti da je pušenje zapravo nije toliko štetan, ili da je pušenje vrijedno rizika jer pomaže joj opustiti ili joj sprečava od dobivanja na težini (i nakon svega, Pretilost je zdravstveni rizik, previše), i slično. Većina pušača uspijevaju smanjiti disonancu u mnogim takvim genijalni, ako self-obmanjuje, načine.
Disonanca is uznemirujući jer je to držati dvije ideje koje su protivne svaki drugi je koketirati s apsurdnost i, kao što je Albert Camus primijetio, mi ljudi smo stvorenja koji troše naše živote pokušavajući sebe uvjeriti da je naše postojanje nije apsurd. U srcu ga, Festinger teorija o tome kako ljudi nastoje smisla iz proturječnih ideje i vode život koji se, barem u vlastitom umu, u skladu i smislen. Teorija nadahnuo više od 3.000 eksperimenata da, uzeti zajedno, transformiraju se psihologa razumijevanje o tome kako ljudski um funkcionira. Kognitivna disonanca je čak pobjegao akademske i ušao popularne kulture. Izraz je svugdje. Dvojica od nas su ga čuli na TV newscasts, političke stupce, asopisima, naljepnice, čak i na sapunicu. Alex Trebek ga koristiti na opasnost, Jon Stewart na The Daily Show i predsjednika na Zapadu Bartlet Wing. Mada izraz je baciti oko puno, malo ljudi razumiju u potpunosti njegovo značenje ili cijeniti njegovu ogromnu motivacijska snaga.
Godine 1956, jedan od nas (Elliot) stigao je na Sveučilištu Stanford kao student psihologije. Festinger stigao iste godine kao mladi profesor, i odmah počeo raditi zajedno, projektiranje eksperimenti testirati i proširiti nesklad teorije. Njihova razmišljanja izazvao mnoge pojmove koji su gospel u psihologiji i među javnosti, kao što je bihevioristička smatra da ljudi rade stvari prvenstveno za nagrade donose, ekonomist smatra da ljudska bića općenito racionalne odluke, i psihoanalitičar smatra da djeluje agresivno dobiva osloboditi od agresivnih impulsa.
Razmislite o tome kako nesklad izazvan teorije biheviorizam. U to vrijeme, najviše znanstvene psiholozi bili su uvjereni da su ljudi akcije regulirano nagrade i kazne. To je sigurno istina da ako se hrani rat na kraju labirinta, on će naučiti labirint brže nego ako ga ne hrane, a ako vam dati vaš pas keks kad vam daje joj šapa, ona će naučiti da trik brže nego ako sjediti okolo u nadi da će to učiniti na svoj vlastiti. Isto tako, ako kazniti štene kada uhvatiti peeing o tepih, uskoro će prestati raditi. Bihevioristi je nadalje tvrdila da sve što je povezano samo s plaću će postati atraktivniji - vaše štene će vam se sviđa zato što joj keksi - i sve povezano s boli postati štetnih i nepoželjnih.
Bihevioralna zakona ne primjenjuju na ljudska bića, također, naravno, nitko neće ostati u dosadan posao bez plaće, a ako vam dati vaše dijete jednog kolačić ga spriječiti da tantrum, morate ga učio da imaju još jedan tantrum, kada je želi kolačić. No, za bolje ili lošije, ljudski um je složeniji od mozga štakora, ili štene. Pas se može pojaviti kaje zbog toga što je uhvaćen peeing na tepih, ali ona neće pokušati razmišljati gore opravdanja za nju nedolično ponašanje. Ljudi mislite, i zato što mi mislimo, disonanca teorija pokazala je da naše ponašanje nadilazi efekti nagrada i kazni, a često im proturječi.
Copyright © 2007 by Carol Tavris i Elliot Aronson iz pogrešaka Were Made (ali ne od mene); Objavio / la Harcourt, Inc svibnja 2007, $ 25.00US; 978-0-15-101098-1

No comments:

Post a Comment